Back

Download the House:ID app and collect everything about your home in one place

Scan and download the app directly to your phone

Done vill underlätta för Sveriges bostadsägare!

 

(2021-11-22)

Vi är många som har historier om våra hantverkare, både bra och dåliga. Dock kan vi inte undgå det faktum att det måste inte bara finns en, utan flera anledningar till att hantverksbranschen toppat listan över flest klagomål hos Konsumentverket 13 år i rad. House:ID´s mission är att göra det lätt för dig att äga och underhålla din bostad. Därför är vi glada över att kunna presentera vår nya partner Done företaget som vill skapa wow-upplevelser i denna bransch! 

 

Done – Det moderna sättet att anlita hantverkare

Att hitta rätt bland tiotusentals lokala elektriker, rörmokare, målare, snickare och golvslipare som finns på den svenska marknaden idag är en stor utmaning. Oklara avtal, bristande kommunikation och renoveringar som drar ut på tiden har varit mer regel än undantag! Rätt behörighet, tillgänglighet och intresse är bara några av de många faktorer som måste falla på plats. Men det är inte bara valet av företag som kräver tid, kunskap och engagemang, att säkerställa att ett renoveringsprojekt flyter på hela vägen in i mål kan i sig kännas som ett heltidsjobb.  Vi gillar lösningar som gör det lätt för den late, billigt för den snåle samt både och för den smarte.

Done vill skapa WOW upplevelser i den bransch som har flest klagomål!  De tror på att finnas med längst med hela projektets gång, från val av firma tills dessa att din renovering är klar och arbetet betalt. Genom innovativ teknik optimerar de hela processen – från att anlita hantverkare till färdigställd renovering. Vi gillar deras approach att säkerställa rätt kunskap och behörighet för rätt jobb samt största möjliga enkelhet och trygghet i allt från process till betalning. Här är några av de saker vi fastnat för:

  • Har marknadens mest omfattande kvalitetskontroll av deras bolag
  • Ersätter krångliga hembesök med videosamtal för offert
  • Låter alla deras hantverkare skriva på en uppförandekod kring servicenivå
  • Ditt arbete är alltid täckt av ansvarsförsäkring
  • De har utvecklat en plattform som övervakar alla kundprojekt för att optimera dess kommunikation
  • De har effektiviserat hantverkarens admin så att de har mer tid för ditt projekt
  • Alla el-jobb utförs av behöriga elektriker registrerade hos Elsäkerhetsverket
  • Alla vvs-jobb utförs av behöriga rörmokare certifierade av Säker Vatten

 

99% skulle rekommendera en hantverkare från Done

Kunskap och engagemang lyser oftast igenom och ger bra resultat. Hos Done tar hantverkare stolthet i att ge dig en wow-upplevelse. Med ett genomsnittligt betyg på 4.9/5 för avslutade projekt och det faktum att hela 99% skulle rekommendera en hantverkare från Done till en vän så är både Done och vi trygga i att du nu får rätt hjälp vid din fingertopp.

 

Hur gör jag?

Nu kan du göra förfrågan via Done under Experter på ditt HusID. Med ett enkelt tryck med fingertoppen så matchar de ihop kund med en hantverkare för ett  videosamtal och därefter skickas offerten. Snabbt och smidigt. Vill du läsa på mer om Done hittar du även all information på samma ställe. I appen hittar du dem under Experter på ditt hus:ID och där hittar du all info inklusive erbjudande!

 

Mer om Done

Done startades 2019 av Alek Åström och Malin Granlund som båda var två av många konsumenter med skräckhistorier från tidigare renoveringar i bagaget (inklusive en 6 månaders utdragen badrumsrenovering). De kom snart att inse att de inte var ensamma. Med sina bakgrunder i techbranschen, och erfarenhet av att utveckla ledande mobilappar och expandera internationella marknadsplatser, såg Alek och Malin en möjlighet att genom innovativ teknik ta den föråldrade hantverksbranschen in i 20-talet. Sedan starten har Done faciliterat allt från små uppdrag såsom lagning av läckande blandare, till större renoveringsprojekt som att bygga extra rum, slipa golv eller måla om en hel villa. Oavsett om ditt projekt är litet eller stort är Done´s mål att göra det lättillgängligt, smidigt och tryggt att anlita hantverkare.

 

I dagsläget finns Done i Stockholm, Malmö, Göteborg, Umeå och Örebro.

 

Läs mer på www.doneservices.se

 

 

 

Har du koll på dina produkters livslängd?

 

Har du koll på hur länge dina produkter håller? Har du diskussioner med dina familjemedlemmar om när ni behöver köpa ny diskmaskin, kylskåp eller annat? Nu kan du få hjälp av oss.

När du lägger in produkter i ditt hus:ID kan du även lägga in förväntad livslängd. När det börjar närma sig skickar vi automatiskt ett e-post, ett meddelande till din inbox samt en pushnotis (om du tillåtit detta)

Givetvis är det inte hugget i sten att du behöver byta då men då bra att få en påminnelse för att då kunna kontrollera kvaliteten och hur mycket slitage ni haft.

 

 

Missa inte chansen att sänka dina försäkringskostnader!

Den vanligaste ökningen av din försäkringskostnad är driven av att man inte förhandlar om vid förnyelse av försäkringsvillkoren. Därför är vi glada att vi nu kan underlätta för dig även i denna fråga… 

 

Full koll på dina Försäkringar

Den vanligaste ökningen av din försäkringskostnad är driven av att man inte förhandlar om vid förnyelse av försäkringsvillkoren. Ingen vill ha ökade kostnader i onödan varför vi nu lanserat följande:

Automatisk påminnelse 30 dagar innan avtalet går ut.

När du hämtar hem information kring din försäkring till ditt Hus:ID följer även giltighetstiden med. Baserat på den skickar vi automatiskt en påminnelse till dig 30 dagar innan avtalet går ut vilket underlättar för dig att hinna kontakta ditt försäkringsbolag och ha en diskussion med dem. Som stöd i den dialogen har du alltid hjälp av jämförelsetalen av försäkringsvillkor som vi publicerar i ditt hus:i. Vill du byta aktör finns det många sajter som hjälper dig ta in konkurrerande offerter.

Påminnelsen kommer som en pushnotis och som ett meddelande till ditt HusID. Detta kräver dock att du tillåter pushnotiser från oss.

Försäkringsvillkor

Du har väl även sett att när du hämtar hem försäkringen kommer villkoren med och du hittar dem under, Försäkringar – Mer info & omfattning (på aktuell försäkring). Här ser du både villkor och en översikt på den specifika försäkringen.

Har du inte hämtat hem försäkringsinfo än? Gör det nu, tar bara någon minut. Har du två minuter gör det nu! Så här gör du;

  1. Gå in under Försäkring i menyn längst ner till höger på startsidan
  2. Klicka på knappen ”hämta hem försäkring”
  3. Klart!

 

Nu kan du få koll på värdering, investeringar och din skatt!

Allting hänger ihop, från de små underhållen du gör löpande, de små och stora projekt du investerar i för att utveckla bostaden och allt däremellan för att förbättra boendekvaliteten i ditt boende. Nu har vi kopplat ihop allt så att du när och var som helst kan se vilken vinst/förlust som skulle uppstå vid en försäljning inklusive summa skatt om du säljer, eller om du bara vill ha allmän koll på ditt boende.
I menyn under Ekonomi hittar du Bolån, Driftskostnad och Räntekoll där du bland annat kan jämföra räntan, vilket många av er redan gjort. Nu lanserar vi en ny funktion – Värdering. Syftet är att du som ägare alltid skall kunna ha en uppdaterad överblick över din vinst/förlust och skattesituation. Det enda du behöver göra är att lägga in och spara ner din senaste bostadsvärdering varefter du får full koll och så har du allt bara ett fingertryck bort när du pratar med banken nästa gång.

Värderingsfunktionen ger även dig information kring hur mycket vinst/förlust, skatt samt vilka avdrag som gäller om du skulle sälja din bostad idag. När du sparar och loggar kvitto på produkter och tjänster samt markerar dem med vad som är avdragsgillt registreras och uppdateras det givetvis även här. Magiskt enkelt! På så sätt kan du löpande följa din bostads ekonomi på ett effektivt och intressant sätt.

Nyttan och värdet av att lägga in kvitto och fakturor får plötsligt en annan dimension – eller hur?

Här kan du kolla in vår video där vi visar hur du lägger till kvitto; https://youtu.be/FaPxkfsEFSk

 

Förbättringsutgifter och Försäljningsunderlag

Under Värdering finns ytterligare en dimension, nämligen det vi kallar Försäljningsunderlag, här fyller du i information kring din bostad och då ser du förutsättningarna vid en ev. försäljning; skatt innan avdrag, skatt efter avdrag och hur stor vinst/förlust du kan förvänta dig.

 

Driftskostnader

När du ändå är inne på Ekonomin – passa på att lägga in dina driftskostnader så har du full koll på även denna del av ditt bostadsägande. Många fakturor på driftskostnader kommer idag till Kivra. Tipset är att efter du betalt fakturan trycker hantera uppe i högra hörnet och skickar den till ditt HusID’s inbox så får du koll på dina driftskostnader.

 

Boka service av din värmepanna!

Att underhålla din värmepump är viktigt både för effekten och den långsiktiga funktionen. På bara några år kan värmepumpen utan underhåll förlora upp emot 20–30% av sin effekt vilket ger sämre uppvärmning, dyrare räkning och onödigt slitage. 

Sedan januari 2017 har JS Energi utfört värmepumpsservice i egen regi. De servar och reparerar värmepumpar från marknadens etablerade värmepumpsleverantörer i Skåne, Halland, Småland och Västra Götaland. JS Energi utför service på följande fabrikat: Panasonic, Mitsubishi, Daikin, CTC, IVT, Nibe, ComfortZone, Thermia, Toshiba, LG, Fuji, Fujitsu och många andra tillverkares värmepumpar.


Låt JS Energi serva din värmepump och upptäck fördelarna:

  • Utbildade servicetekniker – Samtliga servicetekniker i organisationen är utbildade och certifierade i leverantörernas egna utbildningsprogram. De innehar dessutom kylcertifieringar för att kunna felsöka och åtgärda problem även i kylkretsen på din värmeanläggning. Utöver deras expertis sätter de högt värde på kundnöjdhet, support och trygghet.
  • Värmepumpsservice till ett fast pris – För JS Energi är det viktigt att du som kund känner dig trygg. Oväntade kostnader skapar otrygghet för många som anlitar hantverkare. Därför utfös mer än 90% av deras arbete till fastpris. Genom att tillgodose dem en så detaljerad felbeskrivning som möjligt, tillverkningsnummer och tillverkningsår kan de ge dig en rättvis prisbild i förväg.
  • Snabb återkoppling – För dig som har köpt och fått installerat en värmepump av JS Energi gäller högsta prioritet för support, service och reparation. Vår målsättning är att återkoppla till dig inom 4h vid en akut felanmälan. Ungefär den dubbla tiden råder för den som inte omfattas av deras supportlöfte.

 

Boka här https://houseid.page.link/bookService

 

Boka här

0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop
    Logo

    We value your privacyt

    We use cookies and data to:

    Improve the user experience of the website.

    Measure visitor statistics to understand and optimize how the website is used.

    We use cookies and data to:

    Develop new features and enhance the website.

    Display personalized content based on your interests and queries.

    If you want to know more about our terms for the House:ID service and how we manage your and your home’s data, you can read more in our General Terms and Privacy Policy.