Back

Download the House:ID app and collect everything about your home in one place

Scan and download the app directly to your phone

Per-Erik – sommarens vinnare!

Per-Erik vann sommarens tävling och därmed 30 000kr som han valde att plocka ut från Trademax. Vi tog tillfället i akt och fråga honom lite kring hur han använder House:ID och vad han ska göra för pengarna.

 

Grattis till vinsten! Du samlade ihop mest poäng av alla tävlande och även fler än vår VD Pontus. Vad gjorde du?

Tack! Ni på HouseID lanserade en ny funktion där man kunde ladda upp kvitton och tagga dem för ”förbättringsutgift” för framtida reavinstdeklarationer. En kanonfunktion som jag kastade mig på och laddade upp och kategoriserade snart 30 års förbättringsprojekt i appen. Det blev en hel del dokument – och poäng.

Vad fick dig att vara med i tävlingen?

Det var nyhetsbrev från Er om att man kunde delta i tävlingen och skriva varför man använde den, och då var jag ganska ”euforiskt” över att fått katalogiserat alla mina kvitton – och då skriver jag om det. Hade inte riktigt kopplat det där med att poängen spelade roll dock… 😉

 

Du valde att hämta ut din vinst från Trademax.se, någon speciell anledning (dvs vad ska du göra med din vinst)?

Vi ”blev med fritidshus” för första gången förra hösten, och då har vi redan fyllt det med lite Trademax-grejor. Men det finns ju ganska mycket man vill komplettera med som man annars får ta ”lite i sänder” – nu får vi chansen att skaffa utemöbler, kanske en soffa till gästhuset och lite mer – toppen!

 

Du verkar gilla och använda House:ID en del. Vad ser du att du kommer ha mest nytta av framöver?

Verkligen – redan när HouseID beställde dokument från kommunen (helt automagiskt) så blev jag t.ex. varsebliven om att vi skulle göra brandskyddskontroll på fritidshuset senast i år. Det hade jag nog missat annars. Nu är det gjort (och protokollet inmailat till appen). Annars är det där med att alla kvitton, ritningar och papper som jag har i pärmar, nu kan sparas digitalt. Att man sen kan överlåta all dokumentation till en ny köpare när den dagen kommer, även om det inte är aktuellt nu 😉 , är ju väldigt smidigt.

 

Du har två fastigheter. Hur skulle du beskriva dem?
VI har en fastighet i Lerum där vi bott i mer än 30 år- som ligger precis i skogskanten med hästhagar framför, men ändå med cykelavstånd till centrum och pendeltåget.

Fritidshuset ligger på Gotland, där vi letat efter något speciellt i snart 10 år. Förra hösten hittade vi så ett charmigt litet ”bulhus” med stor tomt, med några kilometer till havet. En verklig pärla.

 

Är du händig, dvs gillar du att fixa själv, eller överlåter du på andra att få saker och ting gjorda?
Nja, lite fix kan vi göra själva, men de större projekten överlåter vi gärna till proffsen. Tjära bulhuset gjorde vi t.ex förra hösten,  en riktigt rolig uppgift och i sommar har jag bytt panel och tak på en friggebod – men större projekt än så, ja då finns det folk om är bättre lämpade än jag 😉

 

Är du flitig på att underhålla och sköta dina fastigheter?

Fastigheten är ju den största investering man gör i livet, så det vill ju till att man håller dem i ordning.

 

Vad är det bästa resp. sämsta (eller jobbigaste) med att äga ditt boende?

Att ha sitt eget ställe, det är en verklig förmån, och låta den växa och förändras med livets alla skeden. Det är ju svårare om man t.ex hyr sin bostad. Det jobbigaste är väl när det kommer obehagliga överraskningar när tex saker går sönder, och man får omprioritera. Inte bara att ringa till hyresvärden då ;-).

Vilka varumärken eller butikers produkter skulle du önska fanns att automatiskt hämta information om till ditt House:ID?

Manualer till hushållsmaskiner är ju en klassiker ;-), Vad E13 betyder när tvättmaskinen larmar vore ju bra att ha lättillgängligt i appen, t.ex. vilka färgtyper och kulörer jag använt i de olika rummen och på ytskikten hade ju varit coolt – istället för att spara alla färgpytsar i burkar i källaren.

0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop
    Logo

    We value your privacyt

    We use cookies and data to:

    Improve the user experience of the website.

    Measure visitor statistics to understand and optimize how the website is used.

    We use cookies and data to:

    Develop new features and enhance the website.

    Display personalized content based on your interests and queries.

    If you want to know more about our terms for the House:ID service and how we manage your and your home’s data, you can read more in our General Terms and Privacy Policy.