Tillbaka

Ladda hem House:ID-appen och samla allt om din bostad på ett ställe

Skanna och ladda ner appen direkt till din telefon

Villkor för autogiro

  1. INTRODUKTION

1.1 Tjänsten du (”du”, ”Användaren”) är på väg att använda görs i samarbete med och tillhandahålls av Trustly Group AB, org.nr. 556754-8655, med adress Rådmansgatan 40, plan 5, 113 57 Stockholm, Sverige, (”oss”, ”Trustly”) på de villkor som anges nedan (”Villkor”, ”Villkoren”).

1.2 När du hittar Trustly på en webbplats som tillhör en onlineleverantör av en produkt eller tjänst (”Handlaren”) som du, i egenskap av en fysisk person, vill göra ett köp från, kan Trustly förse dig med en tjänst, enligt vilken du ger Trustly ett autogiromedgivande att genomföra återkommande betalningar från ditt bankkonto via autogiro till Handlaren. För att sätta upp ett autogiromedgivande kommer Trustly initialt att tillhandahålla dig en kontoinformationstjänst (“AIS”), för att sedan hantera den betalning som görs från ditt bankkonto och se till att betalningen når Handlaren (den s.k. penningöverföringstjänsten). De tjänster som är beskrivna i denna punkt 1.2 hänvisas fortsättningsvis tillsammans till som ”Tjänsten”. Du hittar detaljerad information om Tjänsten i avsnitt 4 nedan.

 

  1. VILLKOREN

2.1 Dessa Villkor gäller varje gång du använder Tjänsten (enligt definitionen i avsnitt 4 nedan). Dessa Villkor utgör ett ramavtal mellan dig och Trustly. Se därför till att läsa dessa Villkor noggrant innan du använder Tjänsten. Om du inte godkänner dessa Villkor kan du inte använda Tjänsten.

2.2 När du har uppgett alla nödvändiga uppgifter i Trustlys gränssnitt och klickat på ”fortsätt” (eller liknande knapp för att bekräfta att du fortsätter till nästa steg), kommer du att anses ha uttryckligen begärt och auktoriserat till att Trustly utför Tjänsten i enlighet med dessa Villkor. Du bekräftar och samtycker härmed till att denna auktorisering tas emot av Trustly omedelbart efter din begäran, och att du inte kan återkalla eller ändra auktorisationen efter denna tidpunkt.

2.3 Dessa Villkor innehåller informationen som Trustly ska tillhandahålla Användaren enligt 4 kapitlet 10 § i Lag (2010:751) om betaltjänster (”Betaltjänstlagen”). Du har rätt att få dessa Villkor i fysisk form eller i någon annan permanent form. I så fall behöver du kontakta vårt supportteam (se kontaktuppgifter i avsnitt 18 nedan). Du kan granska den senaste versionen av dessa Villkor när som helst på Trustlys hemsida och i direkt anslutning till att du använder Tjänsten.

2.4 Villkoren kan komma att bli uppdaterade från tid till en annan. För det fall att en ändring av Villkoren sker kommer den reviderade versionen att anges med ett nytt versionsnummer. Användaren kommer att få en länk till en ny version av de uppdaterade

Villkoren senast två månader innan de föreslagna ändringarna träder i kraft. Användaren kan antingen acceptera eller avvisa ändringarna innan de träder i kraft. Användaren ska anses ha accepterat ändringarna till Villkoren om Användaren inte meddelat Trustly annat innan ändringarna föreslås att träda i kraft. Om Användaren avvisar ändringarna, ska Användaren ha rätt att säga upp dessa Villkor utan extra kostnad och med omedelbar effekt fram till dagen som ändringarna skulle ha trätt i kraft. Om Användaren säger upp dessa Villkor är Trustly inte längre bunden av Villkoren.

2.5 Genom att använda Tjänsten godkänner du att information om dig samlas in från din onlinebank och behandlas av Trustly i enlighet med och för de ändamål som anges i vår Integritetspolicy.

 

  1. OM TRUSTLY

3.1 Trustly är ett svenskt licensierat betalningsinstitut auktoriserat och under tillsyn av Finansinspektionen. Trustly utför Tjänsten i enlighet med betaltjänstlagen (2010:751) och direktiv (EU) 2015/2366 om betaltjänster (PSD2).

 

  1. OM TJÄNSTEN

Registrering av autogiromedgivande

4.1 Genom att lämna ditt medgivande till den medgivandetext för autogiro (”Medgivandetext”) som du hittar i samband med att du väljer vilket bankkonto du vill ansluta, och genom att godkänna Villkoren, ger du Trustly ett autogiromedgivande att dra pengar från ditt anslutna bankkonto via autogiro för att betala för en tjänst eller en vara hos en Handlare. När autogiromedgivandet är registrerat kommer Handlaren skicka en betalningsorder till Trustly för varje betalning som ska dras från Användarens bankkonto. Denna betalningsorder anses mottagen när Handlaren skickar ordern till Trustly. Trustly meddelar Bankgirot som kontrollerar att ett giltigt autogiromedgivande finns och instruerar sedan Användarens bank att debitera relevant summa från Användarens bankkonto

4.2 Beloppet som ska dras via autogiro aviseras till Användaren av Handlaren. Dragningen från ditt bankkonto sker den bankdag som Handlaren aviserat att dragningen ska göras. Saknas täckning på ditt bankkonto dagen då beloppet ska dras kommer nya försök att göras. Alternativt kan Användaren komma att uppmanas betala beloppet med annan betalningsmetod. Saknas täckning på kontot vid dagen beloppet ska dras kan avgifter och dröjsmålsränta tillkomma i enlighet med vad som avtalats mellan dig och Handlaren.

4.3 Beloppet som dras från ditt bankkonto via autogiro, överförs direkt till ett klientmedelskonto hos Trustly, som hålls av Trustly till förmån för Handlaren. Trustly meddelar Handlaren att beloppet är mottaget och för därefter över beloppet till Handlaren i enlighet med vad som avtalats mellan Trustly och Handlaren.

 

AIS-tjänst för att möjliggöra registrering av autogiromedgivande

4.4 För att kunna registrera ditt autogiromedgivande kommer Trustly initialt att tillhandahålla dig en AIS-tjänst. Genom AIS-tjänsten kan Trustly, efter ditt godkännande, på ett säkert och snabbt sätt hämta information om vilka bankkonton du har i din bank. Denna information hämtar Trustly för att låta dig välja bankkonto som du vill ansluta till

autogiromedgivandet. Genom att välja din bank samtycker du till att använda Trustlys AIS-tjänst och ger Trustly i uppdrag att samla in information om dina bankkonton. Din bank kommer även att begära att du godkänner användandet av AIS-tjänsten. När du har godkänt användandet av AIS-tjänsten gentemot Trustly och din bank kommer informationen att delas med Trustly omedelbart. Efter detta kan du inte begära att Trustly återkallar AIS-tjänsten.

 

Penningöverföringstjänst för att överföra medlen till Handlaren

4.5 För att kunna hantera din betalning till Handlaren, som Trustly kan initiera med anledning av det autogiromedgivande som lämnats till Trustly kommer Trustly att tillhandahålla dig en penningöverföringstjänst. Genom penningöverföringstjänsten kommer Trustly att föra över det belopp som dragits från ditt bankkonto till ett klientmedelskonto hos Trustly som hålls till förmån för Handlaren. Vid den tidpunkten är det endast Handlaren som kan förfoga över de medlen.

 

Övrigt

4.6 Dina inloggningsuppgifter och säkerhetsbehörighetsuppgifter (“Inloggningsuppgifter”) som du tillhandahåller när du använder tjänsten kan komma att samlas in och behandlas av Trustly. Trustly kommer, när det är relevant, att vidarebefordra Inloggningsuppgifterna, via Tjänstens gränssnitt, till motsvarande gränssnitt hos din onlinebank via en säker anslutning. All kommunikation när du använder Tjänsten är krypterad och dina Inloggningsuppgifter vidarebefordras endast till motsvarande inmatningsfält för den valda banken men lagras aldrig av Trustly. Varken Trustly eller din Leverantör kommer att kunna komma åt dina Inloggningsuppgifter och varken Trustly eller Leverantören kommer att lagra dina Inloggningsuppgifter.

 

  1. KRAV PÅ DIG SOM ANVÄNDARE

5.1 För att använda Tjänsten måste du vara minst sexton (16) år gammal, eller den ålder som krävs av Handlaren. Dessutom måste du ha kapacitet att ingå juridiskt bindande avtal och ha rätt att förfoga över den information som du gör tillgänglig via din onlinebank. Genom att godkänna Villkoren garanterar du härmed att dessa krav är uppfyllda.

5.2 För att kunna använda Tjänsten måste du personligen fylla i och slutföra alla steg som presenteras för dig i flödet som beskrivs i avsnitt 4 ovan.

 

  1. DINA SKYLDIGHETER SOM ANVÄNDARE

6.1 All användning av Tjänsten, inklusive men inte begränsat till användningen av Inloggningsuppgifter, ska anses utföras av den auktoriserade innehavaren av det relevanta bankkontot.

6.2 Du garanterar härmed att

(i) du inte kommer att använda Tjänsten i egenskap av en juridisk person eller genom att använda ett företagskonto,

(ii) du inte kommer att använda Tjänsten för något bedrägligt, olagligt eller otillåtet syfte,

(iii) de Inloggningsuppgifter du använder är dina egna och du är vederbörligen auktoriserad att använda dem för att använda Tjänsten,

(iv) du kommer att förse Trustly med sanna och fullständiga uppgifter, och inte felaktigt uppge, undanhålla eller ändra någon data,

(v) du är innehavaren av bankkontot som information kommer att hämtas från och har rätt att göra uppgifterna tillgängliga för Trustly, inklusive, i förekommande fall, med samtycke från den som du eventuellt delar det relevanta bankkontot med,

(vi) du skyddar din tekniska utrustning och sekretessen för dina Inloggningsuppgifter, för att säkerställa att dessa inte används av någon obehörig part,

(vii) du använder Tjänsten personligen och inte tillåter någon tredje part att använda den,

(viii) du inte ska använda Tjänsten för något syfte som strider mot avtal med tredje part, dessa Villkor eller tillämplig lag

6.3 Du är personligen ansvarig för alla överträdelser av Tjänsten. Du samtycker och accepterar att Trustly kan (i) begränsa din åtkomst till Tjänsten och (ii) kräva skadestånd för alla skador som orsakats Trustly eller någon tredje part, om du bryter mot eller annars inte följer dessa Villkor.

 

  1. HANTERING AV PERSONUPPGIFTER

7.1 Det är viktigt för Trustly att skydda dina personuppgifter. Trustly hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning. För mer information, inklusive information om vem vi kan komma att dela dina personuppgifter med, se vår Integritetspolicy.

 

  1. OBEHÖRIGA TRANSAKTIONER

8.1 Har det genomförts en obehörig transaktion från Användarens bankkonto till följd av att Användaren har underlåtit att skydda sina Inloggningsuppgifter, ansvarar Användaren för beloppet, dock högst 400 kr. Om den obehöriga transaktionen har genomförts till följd av grov oaktsamhet, ska Användaren stå för hela beloppet, dock högst 12 000 kr. Har Användaren handlat särskilt klandervärt, ansvarar Användaren dock för hela beloppet. För det fall att Användaren har rätt till ersättning enligt denna punkt 8 ansvarar Användarens bank för dessa anspråk.

8.2 Om du känner till eller misstänker obehörig användning av Tjänsten, inklusive obehörig användning av dina Inloggningsuppgifter, måste du omedelbart meddela oss via kontaktformuläret på Trustlys supportsida och rapportera den obehöriga användningen av Tjänsten till din bank där du har det bankkonto som du valt i samband med din användning av Tjänsten. Banken, och inte Trustly, kommer att besluta om du ska få ersättning för eventuell förlust enligt ditt avtal med din bank. Det är mycket viktigt att du så snart som möjligt rapporterar all obehörig användning till din bank eftersom du annars kanske inte kan kräva återbetalning och / eller ersättning från din bank. Om även någon annan än Användaren är behörig enligt kontoavtalet ska den andra personens handlande räknas som om Användaren själv hade handlat.

 

  1. INFORMATION OM BETALNINGSTRANSAKTIONER

9.1 På begäran av Användaren tillhandahåller Trustly Användaren en lista över betalningstransaktioner som utförts enligt autogiromedgivandet innehållande följande uppgifter:

(i) uppgifter som gör det möjligt att identifiera betalningstransaktionen samt, när det är lämpligt, uppgifter som avser betalningsmottagaren;

(ii) transaktionernas belopp i den valuta som används i betalningsordern;

(iii) uppgift om valuteringsdag för debitering eller datum när betalningsordern togs emot; och

(iv) information om växlingskurs om sådan använts.

9.2 Trustly tillhandahåller informationen ovan som mest en gång i månaden. Informationen kommer att skickas till Användaren via mail.

 

  1. TRANSAKTIONSTIDER

10.1 Användaren är medveten om att betalningar som genomförs via autogiro går genom vanliga clearingsystem. I normalfallet krediteras autogirodragningen till Handlaren samma bankdag som dragningen debiteras Användarens bankkonto. I undantagsfall kan det dock ta upp till tre (3) bankdagar innan Användarens betalning når Handlaren.

10.2 Handläggningstiden för insamling av information i samband med AIS-tjänsten varierar beroende på hur lång tid det tar för Användaren att identifiera sig mot sin bank och hur mycket information som kommer att hämtas men kommer att slutföras så snart som möjligt efter begäran till Trustly och efterföljande auktorisering med banken.

 

  1. ÅTERKALLELSE AV BETALNINGSORDER

11.1 Om Användaren vill stoppa en kommande betalning med Trustly i enlighet med Medgivandetexten avsnitt 2.5 (Stoppa betalning (återkallelse av betalningsorder)), måste Användaren informera Trustly om detta via de kanaler som anges under avsnitt 18 nedan senast klockan 19.00 CET två bankdagar innan dagen för debitering.

11.2 Användaren kan också kontakta sin bank senast bankdagen före debiteringen för att återkalla en kommande betalning.

 

  1. ÅTERBETALNINGAR

12.1 Användaren har rätt att begära en återbetalning av en betalning som genomförts under dessa Villkor i följande situation:

(i) betalningstransaktionens exakta belopp inte angavs i samband med att den godkändes, och

(ii) betalningstransaktionens belopp överstiger det belopp som Användaren rimligen kunde ha förväntat sig med hänsyn till sitt tidigare utgiftsmönster, bestämmelser i dessa Villkor och andra relevanta omständigheter.

12.2 Eventuella krav på återbetalning enligt avsnitt 12 måste framställas av Användaren till Trustly eller Användarens bank inom åtta veckor från det att medlen debiterades Användarens konto.

12.3 Trustly ska inom tio bankdagar från mottagandet av begäran om återbetalning antingen återbetala det belopp som transaktionen avser eller ange skälen för att återbetalning vägras. Om återbetalning vägras kan Användaren lämna ett klagomål mot Trustly i enlighet med avsnitt 18.

 

  1. KOMMUNIKATION

13.1 Allmän information om vår Tjänst och dessa Villkor tillhandahålls löpande via vår webbplats www.trustly.com eller via vårt gränssnitt som används när du använder Tjänsten. Säkerhetsrelaterad information kommer att kommuniceras via vår dedikerade sida för säkerhet, https://www.trustly.com/security.

 

  1. TJÄNSTENS TILLGÄNGLIGHET

14.1 Trustly strävar efter att tillhandahålla en utmärkt Tjänst, men garanterar inte tillgängligheten av Tjänsten. Trustly ansvarar inte för eventuella förluster, skador eller liknande som är ett resultat av att Tjänsten inte är tillgänglig, inte fungerar som avsett eller förväntat, om kontoinformationen är felaktig på något sätt, eller liknande. Detta gäller i den utsträckning det är tillåtet enligt gällande lag.

 

  1. AVSTÄNGNING AV TJÄNSTEN

15.1 Trustly kan behöva stänga av Tjänsten för att (i) hantera tekniska ändringar eller (ii) uppdatera Tjänsten för att återspegla ändringar i relevanta lagar och regulatoriska krav.

15.2 Trustly förbehåller sig ensidigt rätten att stänga av Tjänsten för dig, i händelse av misstänkt brottslig eller olaglig aktivitet, nära förestående civilrättsliga åtgärder från tredje part på grund av tillhandahållandet av Tjänsten, eller någon annan handling eller underlåtenhet såsom allvarliga fel eller missbruk av Tjänsten av dig. Om Trustly anser att du inte uppfyller dessa Villkor, eller om det skulle vara olagligt för Trustly att tillhandahålla Tjänsten till dig, kan vi vägra att göra det. Om så är fallet kommer Trustly eller Handlaren att meddela dig, såvida vi inte enligt lag är förhindrade att göra så.

 

  1. ANSVAR OCH ERSÄTTNING

16.1 Trustly är ansvarigt gentemot Användaren för betalningstransaktioner som genomförs via Tjänsten i den utsträckning som anges Betaltjänstlagen (2010:751), tillämplig från tid till annan. Såvida det inte följer av tvingande, tillämplig, lag är Trustly inte under några omständigheter ansvarigt gentemot Användaren för direkta eller indirekta förluster eller skador som uppstått på grund av användning av Tjänsten. Trustly ansvarar inte för indirekta förluster eller skador som uppstår på grund av användningen av Tjänsten såvida de inte orsakats av Trustlys grova vårdslöshet.

16.2 Om en betalningsorder inte verkställs eller har utförts på ett otillräckligt sätt, och dessa brister är orsakade av Trustly, är Trustly ansvarig i förhållande till dig. I sådana fall kommer vi att försöka spåra betalningsordern så snart som möjligt och meddela dig eller din till kontoförvaltande betaltjänstleverantör (t.ex. din bank) om resultatet.

16.3 Ditt köp av varor, tjänster, digitalt innehåll eller annat från Handlaren, genom att använda Tjänsten kommer alltid att vara föremål för Handlarens egna villkor. Trustly är inte på

något sätt ansvarigt för Handlarens handlingar eller passivitet. Se till att du har granskat och accepterat Handlarens villkor innan du använder Tjänsten.

16.4 Trustly ansvarar inte för någon skada, skada eller förlust som uppstår på grund av, eller är relaterad till, hackning, manipulering eller på annat sätt obehörig åtkomst till dina Inloggningsuppgifter eller användning av Tjänsten som ligger utanför vår rimliga kontroll.

 

  1. AVGIFTER SOM TILLÄMPAS AV ANVÄNDARENS BANK

17.1 Vid genomförandet av en betalningstransaktion via Tjänsten kan en avgift som debiteras Användarens bankkonto komma att tas ut i överensstämmelse med villkoren i avtalet mellan Användaren och dennes bank. Genom att använda Tjänsten accepterar Användaren att han eller hon ensam har ansvaret för alla avgifter som kan tas ut av hans eller hennes bank vid genomförande av betalningar/transaktioner.

17.2 Trustly tar inte ut några avgifter från Användaren för användandet av Tjänsten.

 

  1. KLAGOMÅL OCH MEDDELANDEN OM FÖRDRÖJNING, AVBROTT, FUNKTIONSSTÖRNING OCH LIKNANDE

18.1 För oss är det viktigt att erbjuda dig en utmärkt Tjänst. Om du märker att något verkar fel med Tjänsten, vänligen meddela oss så snart som möjligt.

18.2 Alla frågor som rör Tjänsten ska skickas till Trustly via kontaktformuläret på Trustlys supportsida. Vi kommer att kommunicera med dig elektroniskt och på engelska. Du har också rätt att begära en översättning till det officiella språket där Tjänsten erbjuds och att all information ska levereras till dig i fysisk form via brev.

18.3 Om du vill framföra ett klagomål kan du kontakta vår dedikerade funktion inom vårt supportteam som hanterar konsumentklagomål. Den dedikerade funktionen är vår klagomålsansvarige, och den personen kan kontaktas via detta klagomålsformulär eller genom att skicka ett brev till adressen nedan:

 

Trustly Group AB
To: Complaints Manager
Box 45020
104 30 Stockholm
Sweden

 

18.4 Trustly följer Finansinspektionens allmänna råd om klagomålshantering (FFFS 2002:23) och hanterar klagomål enligt gällande föreskrifter.

18.5 För mer information om hur Trustly hanterar frågor eller klagomål, besök https://www.trustly.com/support.

18.6 Om du inte är nöjd med Trustlys hantering av ditt klagomål kan du kontakta Allmänna reklamationsnämnden (ARN), Box 174, 101 23 Stockholm med din anmälan. Mer information finns på: www.arn.se.

18.7 Mer information om tvistlösning online finns på: www.konsumenteuropa.se.

 

  1. KUNDKÄNNEDOMSKONTROLLER

19.1 Transaktionerna som utförs av dig är föremål för transaktionsmonitorering i syfte att följa tillämpliga bestämmelser om bekämpning av penningtvätt och motverkan av finansiering av terrorism. För att följa relevanta bestämmelser kan information begäras från dig för att till exempel fastställa din identitet, syftet med din användning av Tjänsten och pengarnas ursprung. Genom att använda Tjänsten förbinder du dig att tillhandahålla all sådan information som kan anses nödvändig för dessa ändamål och du är införstådd med att bristande efterlevnad av en sådan begäran kan resultera i att Trustly vägrar att tillhandahålla dig Tjänsten. För att följa tillämpliga bestämmelser, kommer Trustly att lagra dina personuppgifter.

 

  1. IMMATERIELLA RÄTTIGHETER

20.1 Trustly äger alla immateriella rättigheter i och till Tjänsten, vår webbplats och teknik. Om du väljer att ge oss feedback eller förslag om någon del av vår Tjänst, webbplats eller teknik kan Trustly använda sådan feedback eller förslag utan några begränsningar och utan betalning till dig.

 

  1. FORCE MAJEURE

21.1 Trustly ansvarar inte för någon ekonomisk förlust, skada, försening eller bristande leverans av Tjänsten i den mån din förlust, skada, försening eller fel har orsakats av brand, översvämning, explosion, krig, strejk, blockad, bojkott, lockout, embargo, statliga krav och/eller åtgärder, ny lagstiftning, civil och militär auktoritet, dataintrång, denial-of-service (DoS) attack, olaglig handling av dig eller någon annan orsak eller liknande omständigheter utanför Trustlys rimliga kontroll. Förbehållet avseende strejk, blockad, bojkott, lockout och liknande gäller även om Trustly själv är föremål för eller genomför sådana åtgärder.

 

  1. ÖVERLÅTELSE AV VILLKOREN

22.1 Du får inte överlåta eller överföra några rättigheter eller skyldigheter du har enligt Villkoren. Trustly har rätt att överlåta hela eller delar av sina rättigheter och skyldigheter enligt Villkoren, förutsatt att sådan överlåtelse inte är till din nackdel och inte ändrar de rättigheter och skyldigheter du har enligt Villkoren.

 

  1. EVENTUELLT OGILTIGA VILLKOR

23.1 Om någon bestämmelse i dessa Villkor av en domstol eller ett administrativt organ med behörig jurisdiktion befinns vara ogiltig eller omöjlig att verkställa, ska sådan ogiltighet eller ogenomförbarhet inte påverka de andra bestämmelserna i dessa Villkor. De ska förbli fullt ut tillämpliga. Om någon bestämmelse i dessa villkor visar sig vara ogiltig eller ogenomförbar, men skulle upphöra att vara det om någon del av bestämmelsen ändras, ska bestämmelsen i fråga tillämpas med sådana ändringar som kan vara nödvändiga för att göra den giltig och genomförbar.

 

  1. TILLÄMPLIG LAG

24.1 Svensk lag ska vara tillämplig på dessa Villkor. Tvister ska i första hand lösas genom förhandlingar i god anda mellan parterna. Om parterna inte kan komma överens i godo, ska tvisten avgöras av svensk allmän domstol.

 

  1. AVTALSTID OCH UPPSÄGNING

25.1 Dessa Villkor gäller tillsvidare till dess att Användaren säger upp Tjänsten eller att Trustly säger upp dessa Villkor. För det fall att Trustly säger upp Villkoren tillämpar Trustly en uppsägningstid om två månader. Under uppsägningstiden kan Trustly komma att stänga av Användaren från Tjänsten enligt vad som framgår av dessa Villkor.

25.2 För det fall att Användaren eller Trustly säger upp dessa Villkor betyder det inte att användaren har sagt upp eventuellt avtal med Handlaren. Trots uppsägningen av dessa villkor kan Användaren vara bunden att köpa varor eller tjänster från Handlaren.

 

***

 

Trustly Group AB (556754-8655)

Rådmansgatan 40

113 57 Stockholm

Website: https://www.trustly.com

E-mail: contactus@trustly.com

Under tillsyn av Finansinspektionen

Box 7821

103 97 Stockholm

Email: finansinspektionen@fi.se

Phone number: +46 8 408 980 00

0
    Varukorg
    Din varukorg är tom.Återgå till shopping
    Logo

    Vi värdesätter din integritet

    Vi använder cookies på Houseid.se för att:

    Förbättra webbplatsens användarupplevelse.

    Mäta besöksstatistik för att förstå och optimera hur webbplatsen används.

    Om du väljer “Godkänn alla” samtycker du även till att vi använder cookies för att:

    Utveckla nya funktioner och förbättra webbplatsen.

    Visa anpassat innehåll baserat på dina intressen och frågeställningar.

    Vill du veta mer om våra villkor i tjänsten House:ID och hur vi hanterar din och din bostads data kan du läsa mer i våra allmänna villkor och vår integritetspolicy.