Pontus Andersson är VD för House:ID och han bor med sin familj i en villa i Rydebäck, utanför Helsingborg, tillsammans med fru Sara och två döttrar. Favoritsäsongen är sommaren, men det beror inte på hans ”gröna fingrar” för de smattrar mest på datorns tangentbord. Hans högsta önskan är i stället att allt fixar sig självt. Om du är som Pontus – då ska du veta att Pontus kämpar för att få koll, både för sig själv och för dig genom att automatisera så mycket det bara går!
”Innan ALLT är fullt automatiserat tror jag faktiskt det tar några år, men vi som användare av House:ID kommer att känna det som att allt är automatiserat långt tidigare, kanske redan direkt eftersom mycket redan är klart.”
Varför kommer du och din familj använda House:ID?
”Massor av anledningar givetvis, men primärt för att vi vill ha koll på det som hör till vår bostad, dels här och nu, dels när det sedan blir dags att flytta. Vi vill också kunna slippa lägga onödig tid på allehanda saker som vi alltid råkar ut för som exempel, vilket filter var det nu igen vi behöver till vår värmepanna eller vilken målarfärg var det nu vi använde senast till barnens rum – ja….listan är lång och för detta och mycket, mycket mer är appen det perfekta verktyget för oss.”
När hade du senast användning för House:ID?
I veckan då vi behövde kontakta en hantverkare för att fixa vår toalettstol som stod och läckte vatten hela tiden, vilket den ju inte ska. Efter att hantverkaren varit hos oss och lagat toalettstolen fick vi en faktura vilken jag genast tog ett foto på och mailade in till vårt hus:ID. Jag sökte på artikelnumret som stod på fakturan och med AutoMagi fick jag träff på min IFÖ sign spolknapp och lade till den som produkt under ”mitt badrum” i appen. Det var verkligen en cool upplevelse att det fungerade så otroligt smidigt!
Vill du ställa en fråga till Pontus? Gör det! Maila på info@houseid.se