Tillbaka

Ladda hem House:ID-appen och samla allt om din bostad på ett ställe

Skanna och ladda ner appen direkt till din telefon

Varför valde Svensk Fastighetsförmedling att bli partner till House:ID?

Nu är Svensk Fastighetsförmedling i gång och erbjuder House:ID till alla som köper bostad med Svensk Fastighetsförmedling. Efter en rekordsnabb implementering är appen en naturlig och självklar del av deras arbetssätt och de kan redan nu se att de inte bara effektiviserar sitt arbete med överlämning av information om bostad utan även att köparna uppskattar och förstår nyttan med House:ID. Vi pratade med Liza Nyberg, VD på Svensk Fastighetsförmedling.

        Liza – varför valde SF att bli partner till House:ID?

Bostadsägare har länge saknat ett enkelt stöd för att underhålla och utveckla sin bostad. Vi är övertygade om att House:ID kommer bli en standard för oss bostadsägare framöver. Vi på SF har varit först med mycket nytt; från kvinnliga mäklare och söndagsvisningar till att vi var med och byggde Hemnet. Vi ser att detta är nästa naturliga steg i utvecklingen av bostadsmarknaden – att aktivt hjälpa till att stödja och inspirera kring hur man tar hand om och utvecklar sitt hem. För oss är det självklart att vara med på den resan.

 

        På vilket sätt gynnar det era kunder?

Två saker framför allt, de får all information om bostaden på ett smidigt och översiktligt sätt i appen och alla verktyg de automatiskt får med sig i appen. Sen gör det att vi framstår som både innovativa och lyhörda – detta är något som våra kunder efterfrågat – och det är ju inte att räkna bort heller. Vi har genomfört en rekordsnabb implementering efter ett pilotprojekt och kan redan nu se att kunderna verkligen ser fördelarna med appen.

 

        Rekordsnabb implementering säger du?

Den tekniska implementeringen har gått väldigt smidigt och enkelt. Väldigt professionellt. House:ID´s tech team är väldigt kunniga och snabba och deras kommersiella team stöttar i implementeringen och utbildningen av våra många mäklare över hela landet. Som sagt en bostads ID är nu en naturlig och självklar del av vårt arbetssätt. Det underlättar ju såklart att våra kunder blir glada när vi kan lämna över ett nästintill komplett ID strukturerat och klart. Bara att bygga vidare på. Den känslan har ingen tidigare kunnat erbjuda bostadsköpare. Men nu kan vi. Och vi är övertygad om att det kommer att vara en standard inom ett år.

 

        Standard säger du, vilka möjligheter ser du framåt?

Alla företag säger att kunden är min, men en bostad har så många aktörer att vi är många som delar på att leverera värde till en och samma kund. Med den exklusivitet i relationen House:ID ger de leverantörer som är anslutna och där kunden verifierat relationen ser vi stora möjligheter att kunna förlänga vårt CRM-tänk och coacha kunden längs hela dess boendeliv och inte bara tävla om själva transaktionen. 

 

                                                                  

0
    Varukorg
    Din varukorg är tom.Återgå till shopping