För att uppgradera, avsluta eller ändra betalningssätt finns en enkel tumregel att förhålla sig till; Alla abonnemang hanteras hos den part där du aktiverat/betalt för abonnemanget då dessa hanterar administration och betalning för abonnemanget. Har du betalt för abonnemanget via AppStore så hanterar du det där och Google hos Google Play och har du aktiverat det via webben så du loggar in via webben för att hantera abonnemanget.
Om du vill hantera abonnemang via Apple
- Öppna Inställningar på din mobil.
- Tryck på ditt namn.
- Tryck på Abonnemang.
- Välj House:ID.
- Tryck på Förnya / Avbryt abonnemang. Du kan behöva rulla ner för att hitta knappen Avbryt abonnemang.
Hantera abonnemnag via Google Play
- Öppna dina abonnemang på Google Play på Android-enheten.
- Välj det abonnemang du vill säga upp.
- Tryck på Förnya / Säg upp abonnemanget.
- Följ anvisningarna.
Hantera abonnemang du startat via webben
Via webben kan du hantera ett abonnemang på två olika sätt;
A) Via ditt konto på House:ID
-
- Logga in på ditt konto.
- Gå till Personliga inställningar via ikonen i höger hörn.
- Välj Våra planer & kontotyp, så du kommer till Din nuvarande plan.
- Klicka på den röda knappen “Avbryt nuvarande plan” och följ flödet.
B) Via din bank
Logga in i din internetbank och cancellera ”autogirot” precis som du kan göra med andra företag som du betalar via autogiro.