Done vill underlätta för Sveriges bostadsägare!

 

(2021-11-22)

Vi är många som har historier om våra hantverkare, både bra och dåliga. Dock kan vi inte undgå det faktum att det måste inte bara finns en, utan flera anledningar till att hantverksbranschen toppat listan över flest klagomål hos Konsumentverket 13 år i rad. House:ID´s mission är att göra det lätt för dig att äga och underhålla din bostad. Därför är vi glada över att kunna presentera vår nya partner Done företaget som vill skapa wow-upplevelser i denna bransch! 

 

Done – Det moderna sättet att anlita hantverkare

Att hitta rätt bland tiotusentals lokala elektriker, rörmokare, målare, snickare och golvslipare som finns på den svenska marknaden idag är en stor utmaning. Oklara avtal, bristande kommunikation och renoveringar som drar ut på tiden har varit mer regel än undantag! Rätt behörighet, tillgänglighet och intresse är bara några av de många faktorer som måste falla på plats. Men det är inte bara valet av företag som kräver tid, kunskap och engagemang, att säkerställa att ett renoveringsprojekt flyter på hela vägen in i mål kan i sig kännas som ett heltidsjobb.  Vi gillar lösningar som gör det lätt för den late, billigt för den snåle samt både och för den smarte.

Done vill skapa WOW upplevelser i den bransch som har flest klagomål!  De tror på att finnas med längst med hela projektets gång, från val av firma tills dessa att din renovering är klar och arbetet betalt. Genom innovativ teknik optimerar de hela processen – från att anlita hantverkare till färdigställd renovering. Vi gillar deras approach att säkerställa rätt kunskap och behörighet för rätt jobb samt största möjliga enkelhet och trygghet i allt från process till betalning. Här är några av de saker vi fastnat för:

  • Har marknadens mest omfattande kvalitetskontroll av deras bolag
  • Ersätter krångliga hembesök med videosamtal för offert
  • Låter alla deras hantverkare skriva på en uppförandekod kring servicenivå
  • Ditt arbete är alltid täckt av ansvarsförsäkring
  • De har utvecklat en plattform som övervakar alla kundprojekt för att optimera dess kommunikation
  • De har effektiviserat hantverkarens admin så att de har mer tid för ditt projekt
  • Alla el-jobb utförs av behöriga elektriker registrerade hos Elsäkerhetsverket
  • Alla vvs-jobb utförs av behöriga rörmokare certifierade av Säker Vatten

 

99% skulle rekommendera en hantverkare från Done

Kunskap och engagemang lyser oftast igenom och ger bra resultat. Hos Done tar hantverkare stolthet i att ge dig en wow-upplevelse. Med ett genomsnittligt betyg på 4.9/5 för avslutade projekt och det faktum att hela 99% skulle rekommendera en hantverkare från Done till en vän så är både Done och vi trygga i att du nu får rätt hjälp vid din fingertopp.

 

Hur gör jag?

Nu kan du göra förfrågan via Done under Experter på ditt HusID. Med ett enkelt tryck med fingertoppen så matchar de ihop kund med en hantverkare för ett  videosamtal och därefter skickas offerten. Snabbt och smidigt. Vill du läsa på mer om Done hittar du även all information på samma ställe. I appen hittar du dem under Experter på ditt hus:ID och där hittar du all info inklusive erbjudande!

 

Mer om Done

Done startades 2019 av Alek Åström och Malin Granlund som båda var två av många konsumenter med skräckhistorier från tidigare renoveringar i bagaget (inklusive en 6 månaders utdragen badrumsrenovering). De kom snart att inse att de inte var ensamma. Med sina bakgrunder i techbranschen, och erfarenhet av att utveckla ledande mobilappar och expandera internationella marknadsplatser, såg Alek och Malin en möjlighet att genom innovativ teknik ta den föråldrade hantverksbranschen in i 20-talet. Sedan starten har Done faciliterat allt från små uppdrag såsom lagning av läckande blandare, till större renoveringsprojekt som att bygga extra rum, slipa golv eller måla om en hel villa. Oavsett om ditt projekt är litet eller stort är Done´s mål att göra det lättillgängligt, smidigt och tryggt att anlita hantverkare.

 

I dagsläget finns Done i Stockholm, Malmö, Göteborg, Umeå och Örebro.

 

Läs mer på www.doneservices.se