Tillbaka

Ladda hem House:ID-appen och samla allt om din bostad på ett ställe

Skanna och ladda ner appen direkt till din telefon

Skaffa appen
Ponuts Andersson, VD House:ID , och Annika Saramies, VD Gofido.

House:ID och Gofido hjälper försäkringstagare att sänka sina premiekostnader

House:ID har inlett ett samarbete med försäkringsutmanaren Gofido i syfte att förenkla för samt belöna ansvarsfulla bostadsägare som tar hand om sina hem.

House:ID och Gofido har inlett ett samarbete vilket innebär att Gofidos kunder kostnadsfritt (precis som alla andra) kan ladda ner House:ID appen och börja lagra all väsentlig information och de avtal som rör bostaden på ett säkert och smidigt sätt samt på ett och samma ställe. Gofido menar att House:ID, som är en svensk innovation, kan gynna även deras kunder. Första fasen av samarbetet har redan inletts vilket nu kommer att utvecklas över tid.

Många bostadsägare anser att det är jobbigt att själv anpassa sin hemförsäkring och att förhandla för att få ett lägre pris. I en genomförd demoskop* uppgav 7 av 10 att de aldrig hade förhandlat priset på sin hemförsäkring. Trots det hade de som vågat pruta i 9 fall av 10 lyckats få ner sitt pris. Gofido lanserar därför en redan förmånlig och färdigförhandlad hem- och villaförsäkring i House:ID appen. Erbjudandet kommer att finnas tillgänglig från mitten av april.

I förlängningen är syftet att förenkla samt belöna ansvarsfulla bostadsägare som tar hand om sina hem.

Rent konkret innebär samarbetet att användare av House:ID appen tar del av Gofidos försäkringserbjudanden inom hem- och villaförsäkring. Erbjudandet anpassas utifrån den data användaren har lagt in i appen och på så viss erhålls det lägsta möjliga priset utan att behöva lyfta på ett finger.

Många är idag överförsäkrade i Sverige och att kunna hjälpa House:ID´s användare till en bättre anpassad försäkring känns fantastiskt, säger Annika Saramies, vd och grundare av Gofido.

Detta är bara början på ett mycket lovande samarbete då vårt tydliga fokus och vilja att spara pengar till våra användare går väl hand i hand med Gofidos affärsidé och kundfilosofi. Vi kommer allteftersom vårt samarbete växer utveckla nya gemensamma lösningar till vår marknad, mer om dessa produktnyheter längre fram efter sommaren, berättar Pontus Andersson, VD för House:ID.

 

Kort om Gofido

Idén är egentligen väldigt enkel. Samla ihop pengar från flera personer till en gemensam reserv. Den som har otur får sedan ta av potten. Det kallas kort och gott försäkring. Problemet är att denna idé inte utvecklats på över 100 år. Idag sitter därför alltför många med felaktiga, dyra och uppblåsta försäkringar, som kostar miljarder i onödan. Vanliga konsumenter betalar ofta alldeles för mycket för fel saker. Det enda man vill som försäkrad är att känna en trygghet i att det finns hjälp när det väl behövs – när oturen är framme. Och för det ska man inte behöva betala överpriser.

Gofidos tjänster erbjuder något så nytt som aktiva och smarta försäkringar. En försäkringsupplevelse med kundens behov i fokus. Fram tills nu har det egentligen inte varit riktigt möjligt att skräddarsy sin egen försäkring och spara pengar genom att slippa onödigt dyra premier, men det har Gofido ändrat på då försäkringstagaren inte längre behöver betala för saker som den inte har. Gofido grundades av bland annat entreprenören Annika Saramies och finansanalytikern Claes Hemberg. Mer information på: https://www.gofido.se

 

 

Samarbetet har blivit uppmärksammat, här kan du läsa mer;

Artikel i Svensk byggtidning

Aritkel i Sak och Liv

 

*Demoskop, 1033 svarande. Fråga: ”Har du någon gång prutat på din hemförsäkring” och ”Lyckades du få ner priset när du prutade”

 

0
    Varukorg
    Din varukorg är tom.Återgå till shopping